ENTREVISTA... Paula Martín, Candidata a la Alcaldía por Conceyu Abiertu

-Preséntese a los lectores de EL BLOG DEL MIERENSE

Comu primera candidata de la iniciativa Conceyu Abiertu en Mieres, quiero presentame a tolos y toles llectores d’esti mediu informativu. Llámome Paula Martín Palacios residente en Turón y de ñacencia nesti conceyu. Toi a piques de cumplir los 21 años y soi estudiante de Pedagoxía na Universidá d’Uviéu. Tantu yo a nivel personal, como les y los mios compañeros, prestámonos a participar nesti proyeutu dende la humildá, la honestidá y l’envís de regenerar la política democrática d’esti conceyu.

-¿Qué programa presenta Conceyu Abiertu en las elecciones del 22M? ¿Qué resultados piensa obtener?

Conceyu Abiertu por Mieres, ye una iniciativa xunitaria formá por persones del ámbitu de la izquierda soberanista y nacionalista, militante o independiente de partíos políticos. Pretende ser un movimientu abiertu de cálter asambleariu pa facer fuercia colos ciudadanos de Mieres y lluchar escontra les especulaciones ya inxusticies sociales, polítiques y económiques qu’anguañu sacuden a esta población. Nel programa presentamos una serie de puntos fundamentales comu propuestes:
· Lluchamos por un ayuntamientu más participativu. Un ayuntamientu que abra les puertes a toos y toes les habitantes del conceyu.
· Ufiertamos una llucha incesante escontra la corrupción entá esistente nel municipiu.
· Proponemos un Mieres con igualdá d’oportunidaes pa homes y muyeres, y con espacios útiles pa toes les edaes.
· Condergamos la emigración forciada. Queremos denunciar la represión que sofren les persones y colleutivos que toquen esti tema y señalen culpables.
· Proponemos la creación de instituciones y el fomentu a través de diversos medios pa sofitar la integración de los inmigrantes y facer d’esti, un conceyu multicultural llibre de prexuicios raciales y por otru llau xenófobos.
· Organizaríemos un proyeutu de cultura a gran escala, faciendo que persones de tolos sexos, edaes y races pónganse en contautu.
· Potenciaríemos la llectura y l'alderique constructivu con experiencies en toles biblioteques del conceyu y cientros culturales.
· Defendemos la necesidá de caltener la nuesa identidá comu pueblu, faciendo oficial l'asturianu. Ye la llingua d’Asturies y debería ser formalmente la materna.
· Defendemos un modelu de financiación municipal, dexando de llau les plusvalíes urbanístiques. Esto aidaría a una meyor distribución no relacionáu cola riqueza de la Cuenca del Caudal.
· Defenderemos incansablemente que l'Ayuntamientu espublize les actes de los sos los plenos pa que tolxs vecinxs tean accesu a elles.
· Atender a la diversidá del conceyu. Toles parroquies tienen drechu y han de ser atendies dende la Casa Conceyu. El conceyu de Mieres nun ye solo Mieres del Camín.
· Defendemos la tradicional ferramienta d'organización coleutiva que son los conceyos abiertos y la realidá territorial de los conceyos, dando-y voz y dinámiques democrátiques a les collaciones/parroquies mierenses.
· Defendemos una reindustrialización de Mieres basandonos nel respetu al mediu ambiente y la responsabilidá a la hora de xestionar los fondos nesti tipu d'inversiones.

-¿Qué piensa usted aportar a la política municipal y que espera sacar de ella?


Les diverses y necesarios aportaciones a la política municipal quedan espuestes nes siguientes llínies que conformen la rempuesta a les cuestiones. De toles formes más que yo, toles/os compañeres/os en xeneral ufiertamos una ferramienta política y social de participación pa incidir na realidá mierense. Conceyu Abiertu tien por bandera la democracia participativa, faciendo que l'asociacionismu y les asamblees de vecinos lleguen al Ayuntamientu y seyan elles quienes orienten la xestión de políticos. Tamién comentar qu'equí naide nun ta por algamar un puestín, sinón esclusivamente pa facer política por y pa la xente. Considerámonos una parte d'esti pueblu autoorganizándose y promoviéndose. Nin más, nin menos.
En cuantu a lo qu’asperamos obtener d’ella, ye una riqueza na experiencia política de la iniciativa, ye ver contentos a toos y toes les conciudadanes del municipiu, y sacar de Mieres el so meyor llau. Un Mieres con trabayu y xente culturizada capaz de vivir la so vida, sin dependencia ciega d’otros que en realidá viven a costa d'esi ciudadanu que se quexa de tolos políticos pero nun actúa a la so escontra. Eso tien de finase, tenemos qu'entamar a canalizar por víes polítiques de tresformación social lo fartos/es que tamos.

-¿Cuándo ha comenzado en política? ¿De dónde surge su interés en la política?

Años atrás, ensin cumplir siquiera la mayoría de edá, dime cuenta que daqué nun furrulaba nel mio entornu. D’ellí n’alantre fui construyendo la mio identidá política, el mio criteriu ideolóxicu al mesmu tiempu que medré a nivel personal. Siempres creí nos principios qu’anguañu plantego y defiendo. Principios los cuáles foron consolidándose na mio personalidá a través de la esperiencia, la crítica y autocrítica más fonda. Milito dende fae años nel ámbitu xuvnil de la izquierda soberanista asturiana y collaboro con dellos proyeutos asociativos, sobremanera cola izquiera nacionaliega.
L’entornu la cuenca foi más que suficiente aliciente pa querer trabayar por un futuru diferente pa esti conceyu y conceyos que conformen Asturies. Poro ensin más dilación, la mio visión de una cuenca meyor, encaxa dafechu nel programa que Conceyu Abiertu ufierta a la ciudadanía del municipiu.
-¿Cree usted que está suficientemente preparado/a para acometer la empresa de dirigir el ayuntamiento de Mieres?

La alcaldía de Mieres ye un de los principales problemes que sacuden a esta cuenca. Non solo pola nefasta xestión del dineru públicu sinon pola necedá a la que’asistimos o la hipocresía de les promeses vacíes del equipu de gobiernu. Poro, pese a que somos una iniciativa relativamente desconocía pol pueblu de Mieres, en casu de algamar representación mayoritario nun solo nun tamos preparaos sinon que pior que la anterior lexislatura nun sedríemos capaces de facelo. Esto ye, si Conceyu Abiertu algama representación nel Ayuntamientu de Mieres, nun algamamos cuatro politiquinos el poder, sinon que ye’l publu quién entra na ca conceyu, ya que’l pegollu base d’esti proyeutu ye la democracia participativa. Ye dicir, que los ciudadanos tendrían el poder de decisión y nun sedríen el meru oxetu de votu ca cuatro años.

-¿En qué pilares fundamentales basará su política?

La honestidá, la democracia participativa, la tresparencia, la defensa de les señes d'identidá d'Asturies y de Mieres, la normalización llingüistica o la solidaridá ente les persones. La reactivación de Mieres, la necesidá d'axuntar rempuestes populares dende los movimientos sociales o la persecución de la corrupción o'l clientelismu, ente otros munchos.
Dicir que delles persones de los que conformamos Conceyu Abiertu por Mieres pertenecen al ámbitu rural del Conceyu, persones ente les que m'alcuentro. Nun fai falta dicir que ye necesaria mayor implicación en tolos nucleos poblacionales de Mieres, y non solo n'ún o unos pocos.

-¿Qué nos ofrece a los mierenses para que confiemos en usted y la votemos?

Principalmente que nun aspiramos a ser grandes políticos nin nada pol estilu Simplemente que somos un piñu de ciudadanes y ciudadanos qu'entama Conceyu Abiertu col envís d'ameyorar el municipiu y les sos parroquies sintiendo la voz de la xente, faciendo política con ellos y falando claro. Nun aspiramos a dengún sueldu nel ayuntamientu y siguiremos faciendo política, yá seya con convocatories, confrontaciones dialectiques col Gobiernu Municipal o trabayu de cai.
Simplemente eso, somos una ferramienta mediante la cual la xente pue plantegar los sos esmolecimientos, proyeutos y hasta utopíes. Somos d'izquierda, pero de verdá, polo que tamos lluchando non solo pol cambiu social, sinón pola tresformación de la realidá social. Queremos democracia, y non burocracia, y la queremos yá. Con unes lleis o estatutos aprebaos pol pueblu, y non polos partíos del sistema, la banda, la ilesia o los grandes medios de comunicación de masas.

-¿Cómo define su partido?

En primer llugar, especificar que Conceyu Abiertu nun se presenta públicamente comu un partíu políticu, sinon comu una iniciativa por y pala ciudadanía dende la bas de los conceyos, basándose na democracia participativa. Conceyu Abiertu refuga les tradicionales estructures burocrátiques y non asamblearies del réximen. Los partíos dominantes que acaparen tola atención mediática son fieles a estos patrones y nun miren más que por enllenar les arques de les sos élites.

Denominamos precisamente al nuesu proyeutu como Conceyu Abiertu pa reivindicar esta institución de la tradición comuñal asturiana como ferramienta social y democrática pa facer política y axuntar voluntaes.
Esta ferramienta, tien de ser el muerganu que rixa a lo menos pa nós una estructura de bas pa facer democracia participativa y real tanto en Mieres comu n’Asturies.

La iniciativa popular ta encuadrá dientru los presupuestos políticos ya ideolóxicos de la izquierda soberanista asturiana. Ye decir, puxamos, tanto en Mieres como nel conxuntu del País por defender los drechos nacionales y sociales d’Asturies, del Pueblu Asturianu. Ye fundamental reconstruir la comunidá asturiana como una identidá coleutiva, ye dicir, recuperar l’orgullu de ser asturianes y asturianos pa poder tener voz dientru la política d’Asturies. Esta idega nun ye dalgo propiu d’un nacionalismu tresnocháu y/o escluyente, sinon que ye la realidá. Sinon recuperamos la nuesa identidá como pueblu vamos siguir nes mesmes, ensín pintar ná nes decisiones polítiques que cinquen a nós mesmes. Tamos condergaos a la emigración forciada, a ser el basureru enerxéticu del Estáu y al desmantelamientu del texíu llaboral d’esti país, polo que ye pernecesariu camudar d’una vez. Tenemos qu’entamar a lluchar por Asturies dende la izquierda, pues l’actual política centraliega ta siendo la nuesa ruina. Ye fundamental mirar por esti pueblu ensín intromisiones interesaes dende Madrid.


-¿Cree que los fondos mineros han sido utilizados, no digo ya bien, si no honestamente?

La rempuesta más honesta a esta entruga ye un non rotundu. Al igual que yo, miles de persones sofrieron, sofren ya inda más sofrirán el robu masivu que se comete no cincante a esti asuntu. Los fondos mineros tan controlaos y “secuestraos” por xente que na importayos la ciudadanía de les cuenques, los fíos de los mineros o los trabayadores a los que éstos deberían tar destináos.

-¿Investigarían el destino final de cada euro de los fondos mineros por si se hubiera incurrido en situaciones de ilegalidad?

Por supuestu, ye más que necesario tomar cartes nesti asuntu. Demientres munchos años, tamos asistiendo a un escurantismu no que cinca a esti capital públicu, siempres con irregularidaes y acusaciones ente los políticos y sindicatos dominantes, cola fin único, de llavase les manes.
La tresparencia de cara a los conciudadanos pa colos fondos alluma pola so ausencia, faciendo intermediarios a coleutivos que pocu aporten y representen a les y los trabayadores. Polo que tresmite la xente na cai remanen eses perres pal so beneplácitu. D’esti mou, los fondos mineros, que deberíen ser el muerganu de reactivación d’esti conceyu y del conxuntu de les cuenques mineres, suponen un pilancu más pal desendolque socioeconómicu de les mesmes.

-Es evidente que el paro está afectando a nuestro concejo, ¿tienen en su programa algunas medidas para intentar reducir la cifra de parados del concejo?

La cifra de paraos en Mieres asciende a 4.213 y va n'aumentu. Probablemente munchos de nós terminaremos nesa cola de la que toos y toes fuximos, poro consideramos necesaries una serie de midíes pa terminar o polo menos reducir esta alarmante cifra.
Una de munches que recueye el nuesu programa ye evitar que les grandes centrales sindicales cobren un 10% por ca trabayador despedíu o faciendo polítiques municipales que s’opongan a les imposiciones del Estáu ya’l Principau, la Banca, Grandes propietarios del Capital y les Estructures Económiques Supraestatales. Amás hay qu’echar abaxu el pautu social que políticos, sindicatos y patronales firmaron estos meses que supón un retrocesu nos drechos sociales abaratando el despíu y permitiendo unes condiciones de precariedá propies del emtamu del sieglu pasau.

-¿Qué medidas a favor de las personas de la tercera edad (que son una gran parte de la población de Mieres) se han incluido en el programa electoral?

Queremos finar col estereotipu que más abunda na sociedá y dexa a les persones mayores nun planu secundariu, prauticamente inútil ya que nun son activos nel sistema productivu y facer de esti sector tan importante d’edá, un coleutivu útil, un coleutivu que siéntase cómodu y que puea disfrutar de los servicios ufiertaos pola ciuda en sí.
Somos fieles defensores de la Educación Permanente, teniendo esta siempres en cuenta la educación y el aprendizaxe, seya cual seya la edá de la persona. Ye per importante que la mocedá aproveche el bagaxe que la esperiencia dio-yos a esti sector de la población.

Tratarase d’aidar tantu a les residencies comu a los cientros sociales pa qu’estos nun sofran de necesidaes básiques y apurriranse les atenciones personalizaes necesaries por parte de tolos componentes de Conceyu Abiertu.

-¿Qué tienen pensado hacer para sanear las arcas del ayuntamiento?

La investigación económica nel Ayuntamientu mierense ye perimportante. Tamos convencíos que pese a les llimitaciones de la política municipal y les imposiciones d’otres instancies un Mieres menos endeldáu ye posible. Caltenemos que ye más útil y económicu invertir en cultura y menos n’infraestrucutures inútiles como’l llevantamientu de dalgunes cais de Mieres que taben cuasi intactes, por exemplu. Hai que desendolcar proyeutos d’obres públiques siempre, pero con precuru y ensín cayer na irresponsabilidá del despilfarru.

Recordemos que les deldes del nuestru pueblu les pagamos toles families polo qu’esti ha de ser un pegollu y principiu cimeru pa cualesquier gobiernu llocal. Asina, fomentar les dinámiques socioculturales, el comerciu llocal y l’empléu nel municipiu en beneficiu del mesmu puen ser criterios mui provechosos y positivos pa la calidá económica de les arques públiques del Conceyu. Ye clave investigar na xestión de fondos públicos y desmantelar más que probables redes d’enchufismu y clientelismu qu’acarretaríen un gastu desorbitáu. Con responsabilidá, fuxendo del despilfarru y tresparencia la economía llocal y de la casa conceyu pue salir del pozu nel que s’alcuentra anguañu.

-¿Tienen pensado, por ejemplo, crear bonificaciones en los tributos municipales; para que haya más empresas, mas autónomos; en definitiva más empleo para ganar en población?

Sí, por supuestu que si, ye perimportante invertir pal bon desendolque del comerciu llocal pa un progresu convexente. Los autónomos necesiten del apoyu de les polítiques municipales pero tamien ye necesariu defender lo pocu que queda de la empresa pública y les prestaciones qu'esta empresa ufierta.

-No hace mucho Mieres era una ciudad de primera, ahora no sé, y hace unos 15 o 20 años, Mieres era una de las ciudades españolas con mayor renta per cápita. ¿Qué tienen pensado, para que Mieres vuelva a ser lo que era?

La causa, ensin dulda ye la supuesta “reconversión”. Coincidimos dafechu col profesor d'economía de la Universidá Autónoma de Madrid David M. Rivas que diz sobre'l términu reconversión: “Ye un términu relixosu: “volver a convertise”. Nun tien dengún xacíu económicu nin científicu ya ye ún de los primeros emplegaos polos políticos y los economistes pa nun llamar a les coses pol so nome”. Poro llevamos años viendo comu les xestiones socioeconómiques a lo llargu de les caberes décadas nun valieron más que pa fundir el conceyu.

Conceyu Abiertu propón una política d’inversión lo más responsable y xusta qu’horadamente se puea y una braera reactivación industrial, con una industria caltenible que s’adapte al respetu del mediu ambiente. Mieres a curtiu plazu nun va poder ser dengún referente de renta per cápitaa, seyamos realistes. Primeru habría d'aparar el desmantelamientu de la poca industria que nos dexaron, darréu invertir nuna nueva industria y garantizar la minería que queda. Amás, como non, pa mirar tan arriba tendríemos d'iguar pel momentu problemátiques más concretes y urxentes, como l'altu índiz de desempléu, la precariedá llaboral y la emigración forciada de la mocedá fuera de Mieres y del país.

-¿Qué va a hacer respecto a los impuestos?

Nin Conceyu Abiertu en Mieres, nin nel conxuntu d’Asturies vamos vender un programa propiu de salvapatries, onde la baxada d’impuestos ye una promesa que dempués queda nel aire. Los partíos políticos mayoritarios, tres algamar el poder ya tener la supuesta responsabilidá enriba s’escaecen por completu d’esa promesa electoral. Esi ye’l papel que los políticos “profesionales” traten de dar a los impuestos, el d’un carambelu eleutoral, una promesa barata d’engañar namás p’arramplar votos. Eso si, nós proponemos un usu coherente, responsable y tresparente del caudal públicu d’esti conceyu emplegando esti en servicios públicos realmente útiles y necesarios pal conxuntu comunitario.
La xestión de los impuestos baxo un criteriuesponsable qu’asegure una inversión que cubra carencies sociales y comunes a tola población ensín despilfarrar fadría espontánea una progresiva baxá fiscal. Por supuestu, dende Conceyu Abiertu por Mieres queremos aparar la carestía de la vida polo que ye necesario aplicar na política fiscal municipal estos criterios que defendemos.

-¿Qué medidas incluye su programa en el tema del asturiano como lengua?

Esti ye un tema perimportante pa nós que merez ser tratáu con seriedá y muncho tiempu. L’Ayuntamientu de Mieres tien de ser un exemplu de tratu pa cola llingua asturiana. En Mieres, como nos otros conceyos del país se tien de declarar la oficialidá de la llingua de forma clara, y non mediante reformes que nun son más que migayes. Los pasos de formiga tan bien, pero les ciudadanes asturianos llevamos munchos años sufriendo un agraviu comparativu respeuto a otros países y pueblos del Estáu, que tienen los sos drechos llingüisticos recoyíos.
Proponemos dende Conceyu Abiertu en Mieres que se cumplan estrictamente toles lleis y decretos que surdieron a lo llargu d’estos años alredor del bable, que tan siendo manches veces imcumplíes pola alministración. Esto torga y pon pilancos a munchos ciudadanos que nun ven aplicaos los pocos drechos que tienen como asturfalantes. Pa normalizar l’idioma nel conceyu ye fundamental iguar la toponimia en Mieres, rotulando como mínimu en billingüe tolos topónimos y rótulos que dependan del Ayuntamientu.
Otru tema ye revisar y poner l’atención nos Servicios de Normalización Llingüistica de Mieres, dignificando a los mesmos y ufriendo a los sos trabayadores condiciones llaborales decentes. En munchos conceyos d’Asturies tan surdiendo manches quexes dende estos servicios. Los cuales, sufren tanto de precariedá como de despreciu por parte de los gobernantes d’estos municipios, siendo vistos éstos servicios como un gastu innecesariu. Pese a les opiniones de munchos políticos, toes y toos podemos consultar dellos estudios, como los de la Academia de la Llingua, que demuestren que la oficialidá del nuesu idioma nun solo nun saldría cara, sinon que mos reportaría beneficiu económicu, y como non cultural, el más enriquecedor,

-¿Cómo ve el futuro del Campus durante la próxima legislatura?

Si tornen a algamar representación quién/quienes tamos avezaos, sedrá un bon proyeutu truncáu y fracasáu pola compraventa d’intereses que supón a día de güei los estudios universitarios públicos. Si de la nuesa responsabilidá, dependiera, tomaríense una riestra de medíes cola fin de impulsar estos estudios y dotar a esta institución d’una braera rama útil d’investigación y desendolque. Estableceríemos más relaciones ente la empresa pública y la universidá, ya que paezmos necesaria práutica normalizada y organizada dende los primeros años de carrera. Esto sedría beneficioso pa una continuidá permanente no relacionáu cola educación amás de promover una toma de contautu col mundu llaboral dende edaes más tempranes ensin abandonar los estudios.
Por otru llau, les carreres impartíes nel campus tienen de reinventar y flexibilizar nueves salides llaborales, daqué que ye precisu enviendo la actual precaria situación.
Pa finar con esta entruga tenemos una dulda considerable sobre’l futuru de la nueva residencia construyía al llau del campus. Una vegada más mos atopamos con un proyeutu vaciu que dexa entrever un escurantismu alredor del gobiernu llocal d’anguañu.

-¿Qué medidas relacionadas, con el medio rural, han incluido en sus programas para pueblos concretos?

Ta perclaru que l'ámbitu rural d'esti conceyu ta abandonáu. Durante munches décades esti conceyu echó la vista haza la so capital, Mieres del Camín y la industria puxante que lu dinamizaba, pero escaeció dafechu munches de les 15 parroques que conformen Mieres. Poro, ye'l momentu de reactivar el mediu rural, sofitando los sectores de producción tradicional que tenemos en munchos pueblinos y nucleos poblacionales mierenses y promoviendo'l consumu de d'estos productos nel comerciu llocal y nel de los conceyos de la redolada. Ye fundamental dinamizar la economía nestes zones del nuesu territoriu pa da-yos vida y aparar fenómenos como la emigración de la mocedá, quedando pueblos completamente vacios.
Baxo'l nuesu puntu de vista el Conceyu de Mieres tien d'invertir nel ámbitu rural, ufiertando servicios a la xente d'estes zones, dende lo puramente material a lo cultural. L'abandonu que la Casa Conceyu fai de los munchisimos vecinos que viven nestes poblaciones ye vergoñosu, y pa frenar esti procesu d'abandonu hai que mirar les causes y afrontar soluciones. Por desgracia, a día de güei paez ser qu'estes dos llabores nun fueron feches por dengún de los políticos que cobren de les perres d'esos mesmos vecinos abandonaos.
Asina, Conceyu Abiertu quier ufiertar dinámiques de participación na vida política de Mieres a estos vecinos y dende yá podemos dicir que puxar pola producción tradicional ( con perdón d'impusiones de la Unión Europea y l'Estáu español) y apostar pol ociu y la cultura. Les polítiques de execución de saneamientu y la ufierta de nuevos servicios materiales nestes zones tien de ser clave. Tenemos de recuperar tolos pueblos de les 15 parroquies o collaciones y caltener el mou de vida tradicional d'estes persones y d'Asturies en xeneral a lo llargu de tola so hestoria.

-Si usted se convierte en alcaldesa, ¿tendrá más en cuenta a los más de 400 pueblos que forman el concejo de Mieres?

La rempuesta nun pue ser otra más que por supuestu, ya que yo mesma crieme nun d’esos pueblos, con toles dificultades, tolos engaños, y toles inversiones en vanu. Por tantu los ciudadanos de Mieres, son iguales a los de los pueblos, asina comu les sos opiniones y decisiones. Poro, trataríemos de adecuanos a toles necesidaes y paliar les carencies que durante tantos el gobiernu llocal provocó n’estos pueblos.

-Relacionado con el tema del aparcamiento en Mieres, ¿qué piensa hacer?

Conceyu abiertu tomará les medíes que ten nes sos manes decidiendo en conxuntu cola ciudadanía en qué midía necesítense aparcamientos y cuáles sedríen les zones más adecuaes ensin afeutar a dengún otru tipu de sector. Por supuestu l'aparcamientu tendría de ser un serviciu gratuitu y que respete'l padremuñu arquelóxicu, hestóricu o natural de la nuesa llocalidá.

-Si de usted depende, ¿se seguirán metiendo les perres en chorraes como el techu del puente Siana, el nuevo Ayuntamiento, los caminos sin segar por los montes, los polideportivos vacios y el levantamientu continuo de aceras en Mieres o se apostará por invertir en infraestructuras en pueblos y lugares con una más que deficiente infraestructura en todos los aspectos?

Comu bien recueye’l nuesu programa, les decisiones sobre tolos temes que inciden directamente a la economía individual y comunitaria de ca persona habitante nel conceyu, tomaranse en conxuntu con ellos. Nun pretendemos invertir nin un solu euru en cortines de fumu que tapezan la precaria realidá y amás distraigan les atenciones de los brearos problemes y conflictos de Mieres. Por ello, importante inversión que se decida, tomarasé man a man con toles y tolos trabayadores, vecinos y vecines, ciudadanos y ciudadanes, de tolos colectivos y edaes.

-Ya para terminar, ¿qué destaca de los otros candidatos y sus programas políticos?

Nun vamos entrar en valorar cuentos y promeses que venden los tres partíos tradicionales nin nel so programa, nin vamos cayer en personalismos. Los enfrentamientos non constructivos dexamoslo pa elles y ellos. Amás, nun creo qu’ellos s’ocupen de nomanos, yá que les opciones polítiques sinceres, honraes y colos principios ideolóxicos claros y coherentes nun cuntamos cola so publicidá. Nun fai falta dicir qu’esto nun ye por otra causa que’l pocu interés que tienen en visibilizanos.Lo que ta más que claru ye que pese a les cruzaes que s’autodediquen n’época eleutoral, esos linchamientos formen parte del so xuegu. Un xuegu de cara a la gallería en precampaña pero que pala ciudadanía más atenta y crítica nun pasa inalvertíu. El xuegu que realicen ye bien hipócrita. Deberíemos danos cuenta colos años que PSOE, PP ya Izquierda Unida cumplen un papel prefixáu por instancies superiores a estes fuercies polítiques, como la banca, la patronal más reaccionaria y l’Estáu español. La FSA-PSOE de Mieres, como a nivel asturianu, nun fai más qu’enfotase en controlar los sos medios y empreses texiendo una rede clientelar en beneficiu de los sos allegaos. D’otra miente’l Partido Popular pon en práutica una oposición que ca día mos paez más pautada colos “socialistes”. Izquierda Unida que dicir d’ella, lleva munchos años llexitimizando les polítiques del PSOE nos conceyos d’Asturies y na Xunta Xeneral, fomentando la idea ente la población de que la FSA ye’l “mal menor” y que representa a la “izquierda útil” frenti a la drecha que supón el PP.

Ye fundamental romper con estos esquemes y superar estes opciones, pues tres trenta años yá vimos que les polítiques d’estes formaciones fracasaran, tanto nesti conceyu como nel conxuntu del territoriu asturianu. Son partíos que nun tan preparaos pa xestionar Asturies y los sos pueblos por que nun son más que tentáculos del centralismu madrilano, raigañu orixinal de tolos problemes d’esti país. Por otru llau dende Conceyu Abiertu en Mieres queremos ufiertar diálogo y pontes con otros proyeutos políticos y sociales de la izquierda real d’esti conceyu y que crean que’l camín de Mieres y d’Asturies ye fomentar la idea de qu’Asturies pue ser una identidá política soberana baxo criterios de democracia popular y tresformación social.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
¡ La mejor y más honesta entrevista de todas ! Debería darles vergüenza a los demás candidatos ( o al 90%) que les de mil vueltas en principios, seriedad y honestidad una moza con poco más de 20 años...
Julia ha dicho que…
Gente joven es necesaria en el ayuntamiento y esta chica y Viriu son perfectos para entrar.
Ojalá que partidos como Una o Conceyu Abiertu quiten unos cuantos votos al PP e IU.
Mucha suerte.
Anónimo ha dicho que…
Totalmente de acuerdo, ojalá BA-UNA y Conceyu Abiertu se juntaran para hacer algo por Mieres y por Asturies...
DIOGENES ha dicho que…
Muchas gracias por atendernos
Al igual que Viriu, una chica muy joven con las ideas claras. Una vez mas se demuestra que la juventud tiene mucho que aportar y los partidos, principalmente mayoritarios, deberían de tomar buena nota. Nos presenta sus propuestas con claridad, sin tapujos, demostrando a los candidatos mas veteranos y de los grandes partidos que ellos también tienen propuestas a tener en cuenta. Les dan una lección de como vender su programa sin ampararse en un discurso manido y confuso encaminado, en la mayoría de los casos, a engañar al votante.
Puedo no compartir, de hecho no comparto o al menos no las veo viables, algunas de sus propuestas pero les felicito por su inquietud en mejorar las cosas y su interés en participar para intentar resolver los problemas de este municipio que también son los suyos.
Muchas gracias por responder a nuestras preguntas y que gane el mejor.
Marisa ha dicho que…
Y luego la gente dice que la juventud está perdida... Viriu y Paula son ejemplos de que no lo está.

Genial la entrevista. Me ha gustado mucho y hay que reconocer que Conceyu Abiertu apuesta por la juventud, algo positivo para la política.
Mucha suerte, que con 21 años que tienes, me has fascinado. Ojalá mi hijo (cuatro años mayor) tuviera la cabeza tan bien amueblada Enhorabuena.
Xurde ha dicho que…
Muncha suerte y comparto la mi opinion con la del resto.