TENGO UNA PREGUNTA... Viriu Fernández, Candidato a la Alcaldía por UNA

Preguntas que los lectores han realizado a D. Viriu Fernández Echeverría, Candidato a la Alcaldía por UNA (ordenadas según se han hecho)

Nick Avery pregunta:
-Siendo un candidatu tan jóven, ¿qué experiencia pue aportar?

Como tu bien dices soi mozu y dependiendo de lo que pa ti seya la esperiencia política pueo tener muncha esperiencia o bien poca.Llevo tola vida viviendo en Mieres y conozo les carencies y necesidaes que tien el conceyu de sobra.Siéntome comprometíu con él y xuntéme con della xente que tien los mesmos intereses que yo y munches idees nueves pa meyorar esti sitiu onde mos tocó nacer y onde queremos siguir viviendo.

-¿Cuál sería el principal puntu a tratar como algo esencial nada más iniciar la legislatura? ¿Qué soluciones aportaríen a esi puntu?

El principal puntu d'Unidá Nacionalista Asturiana-Bloque por Asturies va a ser la xestión económica y debería ser el puntu tresversal de toles formaciones que se presenten a les elecciones ya que la situación nun ye pa menos.

Dende UNA-Bloque por Asturies nun tamos dispuestos a tomar la solución fácil que sedría una rebaxa nos servicios qu´ ufierta l´ayuntamientu si non que tamos a favor d´un estudiu pormenorizáu de factures y gastos, pa dir consiguiendo aforros pequeños, pero en gran cantidá, que permitan nun gastar más de lo que se tien y nun perder servicios.
La nuesa esperiencia con la forma de gastar perres del ayuntamientu diznos qu'esto ye posible, y amás la manera más afayaiza de facelo.
Gastar más, nun ye gastar meyor.

Alberto (San Pedro) pregunta:
-¿Qué tienen pensado hacer, para sanear las arcas del ayuntamiento?

Nel nuesu programa llevamos como puntu principal y tresversal una auditoría esterna que mos faiga llegar a la realidá económica del ayuntamientu, a partir d´esi momentu apostamos por un control pormenorizáu de los gastos, evitando'l gastar perres de manera poco afayaiza (rocódromos que nun se puen usar, pistes de velocidá mal diseñaes qu'enxamás s´ usaron, sombrilluques pal puente Siana, aceres llevantaes dos veces en plazos de meses... con perres de toos. Perres públiques que mos cuesta ganar cada día.)

-¿Tienen pensado, por ejemplo, crear bonificaciones en los tributos municipales; para que haya más empresas, mas autónomos; en definitiva más empleo para ganar en población?

Tamos a favor de que l´ayuntamientu apoye y facilite al traviés d'infraestructures (como puean ser locales gratuitos los primeros meses de vida d´una empresa) a les PYMES y a los autónomos.
Tamos a favor d ´una política d´ afalagamientu de les cooperatives y l´emplegu autónomu siempre qu´ éstes favorezan el desarrollu local respetando'l mediu ambiente y l´entornu y calteniendo condiciones llaborales dignes pa los/les trabayadores..
N´Unidá Nacionalista Asturiana-Bloque por Asturies tamos convencíos que lo que fai económicamente seguru a un conceyu ye una gran rede de pequeños empresarios y no los grandes esparabanes de gran superficie que nun aseguren el desarrollu local a llargu espaciu de tiempu.

-No hace mucho Mieres era una ciudad de primera, ahora no sé, y hace unos 15 o 20 años, Mieres era una de las ciudades españolas con mayor renta per cápita. ¿Qué tienen pensado, para que Mieres vuelva a ser lo que era?

De mano nada mos fai envidiar el Mieres d’esi tiempu a nun ser porque había menos paru. Alcordarase que los ríos baxaben negros y, hai un poco más de tiempo, la fábrica Mieres contaminaba tola atmósfera. Tou esi modelu desarrollista que nun tien en cuenta’l respetu del mediu, el bientar de la población; qu’ esplota los recurso humanos y naturales y nun tien continuidá nel tiempu nun ye’l nuestru modelu. Esi fue un modelu d’esplotación “neocolonial” que mos dexó como tamos.

Xurde pregunta:

-¿Qué programa presenta UNA pa les elecciones del 22M? ¿Qué resultaos piensa obtener?

Presentamos un programa realista y propiu que da rempuesta a los problemes de Mieres fechu por ciudadanos y ciudadanes de Mieres.
Somos un partiu Nacionalista d´Izquierdes que ta a favor de la participación ciudadana directa.
Aspiramos a entrar nel consistoriu con un conceyal como mínimo, nun tamos equí pa da-y coloríu a les elecciones.

-¿Qué cuestiones referíes a temas medioambientales hay en el programas?

Proponemos el diseñu d´un plan conxuntu col restu de conceyos implicaos pa facer del Paisaxe protexíu de les Cuenques un elementu de desendolcu económicu.
Proponemos la firma d´un conveniu con HUNOSA col envís de que los montes qu´ ésta tien nel conceyu sirvan pal desendolcu de programes I+D+i por parte de la Universidá d´Uviéu nes árees de silvicultura, repoblación forestal ,hidroloxía o restauraciones ambientales.
Proponemos un estudiu pa esclariar la propiedá forestal privá, previa a una campaña pa poner en valor les mases forestales, embaxo de les directrices de la Xestión forestal sostenible ( XFS).
Trabayaremos na sensibilización pa evitar l´acumulación de residuos nos ríos.

Ente otros munchos puntos....

Enrique Gutiérrez pregunta:
-Es evidente que el paro está afectando a nuestro concejo, ¿tienen en su programa algunas medidas para intentar reducir la cifra de parados del concejo?

Queremos que la prioridá de los fondos mineros sea incentiva l´emplegu direutu y fixar población y non la continua inversión n´infraestructures innecesaries pa que se saque tayá una minoría d´allegaos al poder.


-¿Qué medidas a favor de las personas de la tercera edad (que son una gran parte de la población de Mieres) se han incluido en el programa electoral?

Apostamos pola participación de la xente mayor nel desarollu del conceyu al traviés de la so esperiencia en collaboración cola xente mozo ya que dende UNA-Bloque por Asturies creemos que nuna sociedá tan avieyá como la del Conceyu Mieres ye importante la collaboración ente los diferentes estratos d´ edá y nun mos paez bien la vida d´ espaldes d´unos a otros que se vive agora.
Un mayor conociemientu de los problemes de caún, por parte de tolos estratos de la sociedá ye básico pa que Mieres tome conciencia de la situación actual na que vivimos (poca mocedá ensin posibilidaes de desarrollase, una sociedá avieyá que vive d´espaldes a la realidá de la mocedá...)

Unidá Nacionalista Asturiana-Bloque por Asturies lluchará porque se desarrollen los servicios sociales a les persones mayores na so casa y potenciaremos la vivienda n´alquiler a precios baxos pa los xubilaos con pocu poder adquisitivu.


Florecilla G.M. pregunta:
-¿Cree que los fondos mineros han sido utilizados, no digo ya bien, si no honestamente?

NO, nun se gastó bien nin un euru, solo hai que ver la situación d´anguaño na que viven delles zones d´Europa que con munches menos ayudes pero gastándoles con buena fe y conocimientu consiguieron salir alantre dempués d´una desindustrialización. Equí entá tá por ver lo que mos pasa...

UNA-Boque por Asturies cree qu'esos fondos gastáronse en gran midía n´ infraestructures innecesaries y de forma populista, más centraes na especulación y nel réditu electoral que nel bien de tolos ciudadanos y ciudadanes.

-¿Investigarían el destino final de cada euro de los fondos mineros si se hubiera incurrido en situaciones de ilegalidad?

SI, y amás forma parte tresversal del nuesu programa.

Beneranda Martínez pregunta:
-¿Qué piensa usted aportar a la política municipal y que espera sacar de ella?

Comu cabezaleru por l´Ayuntamientu de Mieres y miembru d´Unidá Nacionalista Asturiaa- Bloque por Asturies creo poder aportar renovación y aire fresco, soluciones útiles tresparencia y sobre too ,cumplir cola mio obligación como ciudadanu d´una democracia participativa.

-¿Cree usted que está suficientemente preparado/a para acometer la empresa de dirigir el ayuntamiento de Mieres?

Si ,claro ye, sinón, nun me presentaría a estes elecciones, amás contamos con un bon programa y la xente afayadiza pa ponelu na práctica.

-¿En qué pilares fundamentales basará su política?

Los pilares de la política d´Unidá Nacionalista Asturiana-Bloque por ASTURIES son el so programa Social, Nacionalista d´Izquierdes, Feminista, y Autónomu qu´afalaga la participación ciudadana y que procura pa Mieres la meyor calidá de vida posible pa los sos habitantes, n´igualdá de condiciones pa homes y muyeres, intentando facer del nuesu Conceyu un sitiu onde poder vivir y trabayar, un sitiu onde quedase dafechu.


-¿Qué nos ofrece a los mierenses para que confiemos en usted y le/la votemos?

Exerciendo’l mio compromisu y la mio obligación de ciudadanu democráticu y participativu pa col mio conceyu ofrezo:ilusión y ganes de cambiu., renovavión nes idees, tresparencia, y sobre too respetu pol sitiu nel que nací y nel que quiero siguir viviendo..

DIÓGENES pregunta:
-¿Qué medidas piensan adoptar para reducir gastos y acondicionarlos a los ingresos reales del Ayuntamiento sin detrimento de los servicios que tienen que dar a los ciudadanos?

Apostamos por una auditoría al ayuntamientu, y polítiques de gastos afayaíces. UNA-Bloque por Asturies apuesta por priorizar el gastu nes partíes sociales calteniendo los servicios públicos.
Eliminaremos les ayudes a los centros educativos concertaos, priorizaremos el gastu nes partíes xeneradores d´emplegu y que favorezan la estabilidá poblacional.
Controlaremos que los fondos mineros s’empleguen directamente con estos fines y amás comprometémonos a nun modificar aceres o mobiliariu urbanu con fines electoralistes.

-¿Qué medidas piensan adoptar para controlar la productividad de los empleados municipales y el gasto innecesario y descontrolado en el uso de los servicios y medios que se ponen a su alcance para desarrollar el trabajo?

La nuesa idea nun ye convertinos en comisarios de los funcionarios públicos, defendemos el control del gastu pero nun vamos a desarrollar politiquies que conlleven la “monitorizacion de les persones”. Los emplegaos municipales tán al serviciu la ciudadanía y a ella se deben. Promoveremos que’l seviciu prestáu sea de calidá humana y eficiente que creemos son opuestos al conceptu maquinal de productividá.
UNA-Bloque por Asturies cree qu'hai munchos gastos innecesarios nos que tamos dispuestos a meter mano, pero nun tamos a favor de mantener a los trabayadores “nun control continuu de productividá”.

-Teniendo en cuenta la situación económica del Ayuntamiento ¿Están ustedes dispuestos, entre otras cosas, a ponerse unos sueldos MUY por debajo de los actuales, tener el menor número de liberados posibles y renunciar a algunas de las compensaciones económicas de las que disfrutan?

Nós nun tamos equí poles perres,en llegando la situación de qu’UNA-Bloque por Asturies entrara nel consistoriu propondríamos una baxada de sueldos y dietes, si viéramos qu’estes son descomanaes.

Marisa pregunta:
-¿Qué destaca de los otros candidatos y sus programas políticos?

Nun nos identificamos colos programes de nenguna fuerza política de les que se presenten a les elecciones al conceyu Mieres.

Julia pregunta:
-¿Cómo ve el futuro del Campus durante la próxima legislatura?
Dende UNA-Bloque por Asturies tamos convencíos de qu’ un Campus como’l de Mieres necesita munches más titulaciones, y apostamos por titulaciones que tean relacionaes coles nueves enerxíes. Si Mieres fue un puntu referente de les vieyes enerxies de xusticia ye que colos fondos mineros s’invierta en titulaciones y I+D+i que mos permita ser un referente de les que tán por venir.
Tamién tamos a favor d'un conveniu col Campus que permita a les titulaciones de forestales desarrollar la investigación nos nuesos montes.
Idees pa que’l campus tenga un futuru dinamizador pa Mieres hailes, na mano de los votantes ta qu’eses idees seyan el futuru del campus.

Luis Fernández Santana pregunta:
-¿Cómo encajaría usted y su partido un mal resultado en las elecciones del 22 de mayo?

Cuando se dean los resultaos taremos en situación de responder.

-¿Es fácil compaginar la vida política con la personal?

Too ye politica, dende cuando vas comprar un productu y entre dos iguales escueyes ún de los dos, eso yá ye politica, polo tanto non.

María Gómez pregunta:
-Los mierenses demandamos cada vez más servicios que son necesarios para atender a la población, ¿cómo se pueden compaginar con la necesidad de ahorro del ayuntamiento?

Priorizando los gastos nos servicios sociales básicos y eliminando gastos non necesarios.

Regina pregunta:
-¿Qué medidas relacionadas, con el medio rural, han incluido en sus programas para pueblos concretos?

Tamos a favor de la potenciación de l’agricultura ecolóxica, y la venta directa de los productos al consumidor al traviés d’apoyu loxísticu ,del usu afayadizu de les tecnoloxíes de la información y promoción de locales específicos de venta d’estos productos.
Afalaremos la cría de ganao autóctono y races propies, facilitando asesoríes de les asociaciones de criadores d’estes races y la infraestructura elemental dende l’ ayuntamientu.
Favoreceremos les prestaciones de servicios básicos municipales a los pueblos tanto como a los núcleos urbanos: toos pagamos impuestos, toos tenemos que disfrutar de los mesmos derechos.
Proponemos un plan municipal de fomentu de sestaferies naquelles zones nes qu´esta actividá tea desapaecía, como midía de recuperación de zones comunes nos pueblos del conceyu, amás d’un plan específicu de saniamientu pa les zones rurales.

-Si usted se convierte en alcalde/sa, ¿tendrá más en cuenta a los más de 400 pueblos que forman el concejo de Mieres?

Si, UNA-Bloque apostamos por articular el conceyu entamando polos pueblos.

Estornino veloz pregunta:
-¿Qué actuaciones cree que se podrían adoptar en Mieres desde el ayuntamiento para intentar mitigar el impacto de la crisis sobre el empleo del municipio? ¿Cree que el ayuntamiento podría hacer algo al margen de planes de empleo?

Si, n’UNA-Bloque creemos que dende los ayuntamientos puen facese munches polítiques qu’ayuden a la creación d’emplegu: la non esternalización de servicios,recuperación de pesu políticu como conceyu que mos faigan ser oxetivu de fondos col envís de crear puestos directos de trabayu, protección de la rede de pymes y autónomos frente a les grandes superficies, ntegracion del Campus nel texíu productivu.....


Migeru pregunta:
-¿Cuánto cobran ustedes, además de a lo que se dediquen, por ejercer de alcalde o alcaldesa? ¿Se bajarían los sueldos y las "ventajas" de tar apoltronau en el sillón de mando para combatir la precaria situación del ayuntamiento?

Personalmente nun lo sé, nun tamos aquí pa sacar perres, tamos pa trabayar por Mieres.
Si entráramos nel consistoriu y viéramos qu´el gastu en sueldos ye descomanáu per parte de conceyales y alcalde sí lo fadríamos.

-¿Pueden garantizar que cuando pasen las elecciones y toda la parafernalia electoral con sus promesas y proyectos, seguirán manteniendo los puestos de trabajo y que no habrá peligro para las nóminas del ayuntamiento?

Rotundamente sí.

-¿Se seguirán metiendo les perres en chorraes como el techu del puente Siana, el nuevo Ayuntamiento, los caminos sin segar por los montes, los polideportivos vacios y el levantamientu continuo de aceras en Mieres o se apostará por invertir en infraestructuras en pueblos y lugares con una más que deficiente infraestructura en todos los aspectos?

Vamos apostar por un gastu eficiente de les perres y vamos a esforzanos por invertir nes necesidaes reales de la xente.

G. pregunta:
-¿Cuándo ha comenzado en política? ¿De dónde surge su interés en la política?

Cualquier acción nesta vida ye política, per otra parte llevo militando n´UNA hai tiempu.

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
Me ha gustado la entrevista, tal vez sea porque era el candidato mas desconocido para mí, un chaval joven pero con la cabeza amueblá, les propuestes son interesantes
Anónimo ha dicho que…
Me ha gustado la entrevista, tal vez sea porque era el candidato mas desconocido para mí, un chaval joven pero con la cabeza amueblá, les propuestes son interesantes
Julia ha dicho que…
Para mí también era un candidato desconocido y tengo que reconocer que para los años que tiene da mil vueltas al resto. Ojalá entren en el Ayuntamiento (mejor estos que FORO o IDEAS).
DIOGENES ha dicho que…
Muchas gracias por responder a nuestras preguntas y si me permites te voy a tutear pues soy mucho mayor que tu.
Queda claro que el ser joven no significa estar alejado de la realidad y no tener las ideas claras. Las respuestas son convincentes y denotan que crees en lo que dices. Se aprecia, en esta entrevista, el hartazgo que tenéis muchos jóvenes por las políticas llevadas a cabo por otros grupos políticos capitaneados por gente mayor y de espaldas a la juventud. No se os tiene en cuenta, no se os escucha y tenéis mucho que aportar. Dicho esto, en algo falláis porque, con ideas tan claras, no conseguís calar en la sociedad y seguís siendo una fuerza minoritaria.
De todas formas y en relación a las respuestas que me das, no puedo estar de acuerdo contigo en algunas cuestiones. Esa es la grandeza de la democracia en la que podemos discrepar o coincidir en algunos temas.
En la primera pregunta nos dices que eliminarías las ayudas a los centros educativos concertados pero no nos esplicas donde reubicarías los alumnos de estos centros. La red de centros públicos es insuficiente para absorber a todos los que en estos momentos están en los concertados. Puedo estar, o no, de acuerdo contigo en que se debería de acabar con los centros concertados pero para eso tendríamos que tener centros públicos suficientes y lo que planteas es empezar la casa por el tejado. Además se te olvidan la perdida de puestos de trabajo que se producirían con esta medida sin antes planificar estos cambios.
En cuanto a la segunda pregunta nos dices que no estas de acuerdo en someter a los trabajadores a un control de productividad. La productividad es fundamental en cualquier empresa, publica o privada, y si no se controla se va directamente de cabeza a la situación que tenemos en la actualidad, que cada uno campa a sus aire despreocupándose de las obligaciones que tiene, como cualquier otro trabajador. No se trata de esclavizar, se trata de que cada cual cumpla con su obligación y realice el mayor y mejor trabajo posible en su jornada laboral. Esto garantiza un mayor y mejor servicio.
En la ultima cuestión que te planteo nos dices "propondríamos una baxada de sueldos y dietes, si viéramos qu’estes son descomanaes"
Teniendo las ideas tan claras me extraña que me contestes de esta manera pues estos datos son públicos y ya se publicaron en este blog, esperaba una contestación mas rotunda.
Muchas gracias por tus respuestas y que gane el mejor para el municipio.
Marisa ha dicho que…
"Cualquier acción nesta vida ye política"

Que quieres que te diga, cualquier acción... ¿Parir por ejemplo? ¿Qué hay de político en dar a luz?
¿Dar un beso? ¿Escribir este mensaje es algo político?

Mmm, esa respuesta...
Por lo demás, un candidato joven, con las ideas muy muy claras y que me ha caído muy bien. La juventud es necesaria en política y Viriu es un ejemplo de ello.
Que tengas mucha suerte, que me gustaría verte en el ayuntamiento.
Un saludo.
Xurde ha dicho que…
Por fin unu que se digna a escribir n la llingua de toos los asturianos! Que prestoso lleelu!
Viriu, toy contigo en munches coses de les que dices y oxalá teis la próxima llegislatura nel ayuntamientu, que el nuestru consistoriu necesita, entre otres coses, alguien qu'apueste pel bable y que lu defienda.
Munchísima suerte collaciu!
Buenes Diogenes

Nosotros tenemos problemes pa llegar a la xente, ye verdá. La verdá ye qu’otros como Cascos tienen un mensaxe que convence y llega a la sociedá... ¿nun tien apoyándolu poderes fácticos y empreses periodístiques que saben van sacar tayá cuando controle la estaya de poder que puea? Qué casualidá que’l nuestru partíu anque tenga un parllamentariu nun apaecía en nengún mediu comunicación públicu contrariamente a lo que diz la llei y pa poder salir tuvo qu’interponer recursu a la Xunta Electoral. Home, somos una fuerza tán minoritaria que presentamos 20 candidatures con más de 400 candidatos en llistes electorales, tenemos un diputáu na Xunta y podrán votanos el 80% la población asturiana.

Siento la tardanza por responder pero tamos a tope y nun tuve tiempu enantes, respecto a les ayudes a los centros concertaos creo que lo entendió por onde nun diba , pue que nun te bien matizao, la nuesa propuesta ye que les perres públiuqes nun se usen pa financiar comedores y servicios de transporte a centros que nun sean publicos , ya tien bastante necesidá la educación pública como pa andar gastando en centros confesionales. L’estáu nun pue soportar los gastos que xeneraría que caún recibiere educación de la confesión relixosa que-y petare. L’Estáu Español herederu de tiempos pasaos sigue manteniendo alcuerdos cola confesión más poderosa del mundo: La Iglesia Católica. La educación relixosa fuera de les escueles que cada confesión s’ocupe d’ella. Si dalguién quier una educación diferente a la que-y pue ofrecer el estao entós tendrá que financiásela él mesmu, dende UNA-Bloque paeznos lo mas xusto, democrático y ´l mediu pa universalizar la educación, ye lo que defendemos, la escuela pública laica. Polo tanto, nós , nun vamos a cerrar ningun colexu lo que nun vamos a tar ye a favor de financiar centros confesionales, la mayor parte relixosos, que solo atienden a población de los núcleos urbanos onde busquen dellos tipos de rentabilidaes ¿Ónde tan en pueblos y montes les escueles concertaes? ellí nun hai negociu llueu nun-yos interesa la educación, nin precisamente enseñar al que nun sabe. Municipalmente eliminaránse les ayudes, y beques diverses que ye no que tenemos competencies. Y n’Asturies proponemos una eliminación gradual de los conciertos hasta la so estinción. Nun se produciría paru, pues los puestos de trabayu sedríen más o menos los mesmos, el profesoráu de la concertada debería presentase a oposiciones y optar a entrar nes llistes d’ínterinidá de la pública siguiendo les mesmes condiciones que los sos compañeros.


UNA-Bloque por Asturies.Conceyu Mieres.
Sigue...
En cuanto a la segunda cuestión falame del control de la productividá , siento deci-y que la productividá ye un conceptu asociáu a munchos otros que nun mos prestan. en UNA-Bloque por Asturies ,que vienen de un conceptu de progresu acuñau nel sieglu XIX (y claramente obsoletos y fallíos) a la par del desarrollu de la revolución industrial y que en gran medida son los responsables de munchos de los problemes que sufrimos güei en día, polo tanto nun pueo tar dalcuerdu con usté. Pue controlase de munches maneres un ayuntamiento (que nun ye una empresa) pa que sea viable economicamente sin cayer en controles y seguimientos al personal. Cuando se trabaya con persones el conceptu produtividá resúltanos hasta ofensivu. ¿Ye meyor el médicu qu’atiende a más pacientes per minutu? ¿El que recetes más barates espide? ¿El conductor que fai más servicios en menos tiempu o pol contrario el más seguru? ¿L’alministrativu que más espedientes evacua en menos tiempu o’l qu’atiende al públicu pacientemente y resuelve problemes en primera instancia? ¿El municipal que más multes pon o’l qu’informa al ciudadanu de la bondá de siguir les normes de circulación?
Dende Bloque-UNA tamos cola llei, si dalguién incumple les sos funciones fadremos que les cumpla si ye necesario, pero nun vamos a desarrollar programes de control humanu masivu de tolos trabayadores nin histories parecíes. La nuestra perspectiva ye qu’una casa conceyu qu’atienda esquisitamente a la ciudadanía, que vea que’l so trabayu redunda nel bien común ye muncho más motivador que l’engañu de la productividá como indicador de calidá trespasáu al mundu alministrativu dende l’empresarial, precisamente pa criticar lo público, acabar con ello y asaltalo pa negociar con ello en cuanta d’ufiertar servicios universales de calidá.

Na tercera cuestión, tien razón nun sabía lo que cobraba esactamente l’alcalde nin los conceyales, nesi campu tenía un gran desconocimientu y agora que me informé pueo dici--y que si reduciría considerablemente los sueldos mayores más d´un 50%.